Trainen doe je zelf, coachen doe je samen

Gericht advies en opvolging van prestaties

Steve de Blauwe zoekt als personal trainer met u hoe uw doelen te bereiken. Als gedreven duursporter en actief triatleet heeft hij al meer dan 10 jaar ervaring in groepslessen instructeur en fitnessbegeleiding. Door zijn ervaring en kennis heeft hij een eigen visie gegeven aan het coachen.

De uitdaging als coach is om bij sporters van elk niveau het beste uit zichzelf en de sport te halen. Ik ben een coach voor atleten van recreatief, beginnende, just for fun tot en met top niveau. Talent en prestaties zijn niet het belangrijkste, committent aan de sport en de trainingen zijn in mijn ogen het belangrijkste. Ook wederzijds vertrouwen en openheid spelen een zeer belangrijke rol in de relatie tussen mij als coach en de atleet. Op die manier kan ik je het beste coachen en je helpen het beste uit jezelf te halen. Naast duathlon en triatlon coach ik ook hardlopers, wielrenners en zwemmers.

Wat kun je van mij verwachten als coach

Het trainen van sporters bekijk ik vanuit meerdere invalshoeken en ik maak gebruik van kennis van de core stabilisatie, nieuwe trainingsleer, voeding, technische en verschillende moderne testmogelijkheden. Vanuit deze achtergrond kan ik je helpen altijd op het scherpst van de snede te trainen, zodat je geen blessures krijgt en een maximaal rendement van de trainingen hebt. Dit in verhouding tot de rest van je dagelijkse bezigheden. Om ervoor te zorgen dat je belastbaarheid versus belasting altijd in evenwicht is.

 

 

coaching Bike Run Lab

De trainingen

Daarnaast ben ik zelf triatleet en heb alle trainingen op mezelf uitgeprobeerd dus ik heb aan den lijve ondervonden hoe ze zijn en hoe zwaar trainingen van de verschillende disciplines kunnen zijn. Door op de verschillende manieren te trainen ben ik nu veel sneller en krachtiger.

Het alleen maar altijd keihard trainen is ‘old school’. Volgens de nieuwste inzichten is het heel precies en functioneel belasten van het lichaam veel effectiever. Hier komt het vertrouwen om de hoek kijken, heeft de atleet vertrouwen in dit systeem en in de coach? Zo ja, dan kunnen er hele mooie dingen gebeuren.

7 redenen om nu een loopanalyse of fietsanalyse te laten uitvoeren

1. Uw prestatie verbeteren

Als u loopt of fietst, maakt u snelle bewegingen. Haast onzichtbaar voor het blote oog. Een videoanalyse laat toe uw prestatie beeld per beeld te bekijken. Om ze uiteindelijk te verbeteren.

2. Chronische klacht vermijden

De juiste afstelling is chronische klachten vermijden. Fietst u meer dan een uur? Dan maakt u maar liefst negentig omwentelingen per minuut. Een verkeerde afstelling leidt dan makkelijk tot chronische klachten. Ter hoogte van de knie, rug en nek.

3. De ideale fietsmaat

Nieuwe fiets gekocht? De stuurpen en de positie van het zadel kunt u zelf aanpassen. Helaas zijn grotere aanpassingen achteraf níét meer mogelijk. Laat daarom uw fietsmeting van tevoren uitvoeren.

4. De juiste fietspositie

Rug- of nekklachten bij het fietsen? Dan hebt u vast een foutieve fietspositie te pakken. Of een verkeerde fietsmaat. Laat de oorzaken van uw klachten meteen opsporen. Door een opmeting en een fietsvideoanalyse. Zo fietst u opnieuw zonder pijn.

5. Wég knieklachten

Knieklachten bij het fietsen? Mogelijke oorzaken kunnen fout afgestelde schoenplaatjes zijn. Of een verkeerde positie op de fiets. Met een videoanalyse spoort u beide klachten meteen op.

6. Vaarwel, slapende handen

Tja, een minder goede houding op uw fiets. En voor u het weet, hebt u er last van. Wuif uw slapende handen voortaan vaarwel. En schakel ons in voor een preventieve opmeting of videoanalyse.

7. Lopen zonder ruglast

Hebt u ruglast bij het lopen? De boosdoener kan een foutieve voetplaatsing of afrolbeweging zijn. Of een kort of lang been. Nog kanshebbers: verkeerde schoenen of een verkeerde loopstijl. U spoort best de oorzaak zo snel mogelijk op. Een videoanalyse is hiervoor de beste methode.

Start to run /start to bike / start to move... Laat u eerst testen!
1. Proficiat! U wilt sporten.

Eindelijk hebt u uzelf over de streep getrokken: u wilt sporten. En vooral: u wilt dat volhouden. Maar wat zien we in de praktijk? Vele beginnende lopers of fietsers haken af. Vaak door blessureleed. Zonde.
Daarom, laat u eerst testen op het risico dat u loopt om een letsel op te lopen..

2. Laat u eerst testen

We controleren uw loop- en fietsstijl, testen uw gewrichten op stabiliteit, en uw spieren op lenigheid en kracht. Achteraf krijgt u een professioneel advies. En zetten we u aan het werk met:
- spierversterkende oefeningen
- stabilisatieoefeningen
- lenigheidstraining
- looptechnische oefeningen
- een combinatie van voorgaande oefeningen

3. Inspanningstest

Is een test op de fiets of loopband waarbij jou huidige conditie in kaart brengen. Tijdens deze test neemt de intensiteit trapsgewijs toe tot we de aerobe en anaerobe drempels bereiken. Je hartslag word continu gevolgd alsook De lactaatwaarde via een prikje in de oorlel of vingertop. Na de test wordende resultaten uitgebreid besproken en nuttige trainingtips gegeven.

En... 3 goede redenen om aan sportletselpreventie te doen
1. Minder kans op letsels

Het is simpel. Preventief opsporen = minder risico op letsels tijdens het sporten. Dit geldt voor lopen, fietsen, voetbal en basketbal.

2. Duidelijke diagnose

Met een preventietest spoort u te zwakke of verkorte spieren op. Of bewegingsbeperkingen en/of instabiliteit van gewrichten.

3. Oefenschema op maat

U krijgt een aangepast oefenschema. Zo werkt u zwakkere punten weg. En sport u letselvrij.

Wij geven voordrachten voor uw club of vereniging...
Wij geven de volgende voordrachten:

1. Fietspositiebepaling: hoe werkt het en voor wie?
2. Loopanalyse: hoe werkt het en voor wie?
3. Sportletselpreventie: hoe voorkomt u letsels en hoe presteert u beter?
4. Lactaattest: voor wie?
5. Trainen op vermogen: hoe ga je te werk?
6. Begeleiding: wat en hoe?