Sidas: uw gepersonaliseerde voetafdruk

Elk voet is uniek – zelfs bij één persoon verschillen beide voeten

Net daarom hebt u een aangepaste sportzool nodig, zodat uw sportschoen naadloos past.

Met een sportzool loopt u stabieler en comfortabeler. Bovendien zijn uw voeten minder vermoeid. En vermindert u het risico op een blessure.

Voor elke sport een zool

Fietsen, lopen, balsporten of skiën … elke sport belast uw voet op een specifieke manier. En dus hebt u telkens een aangepaste zool nodig.

Aanraders zijn dan ook custom zolen: op maat gemaakt, dus. Zij bieden maximaal comfort en geven uw voet de beste stabilisatie en overdracht naar de schoen. Ook corrigeren ze uw voet , knie en hoger gelegen gewrichten.

Sidas Carbon sportzolen

Op maat gemaakte sportzolen van carbon. Deze zolen worden per sport anders ondersteund omdat krachten op de voet bij elke sport anders zijn. Uw voetafdruk wordt genomen. Uw voet en enkel worden uitgelijnd ten opzichte van uw onderbeen. Eens de zolen gemaakt, controleren we of ze de juiste, nodige ondersteuning of correctie geven.

Maak nu een afspraak voor een gepersonaliseerde voetafdruk

Sidas sportzolen Bike Run Lab
Sidas sportzolen Bike Run Lab
7 redenen om nu een loopanalyse of fietsanalyse te laten uitvoeren

1. Uw prestatie verbeteren

Als u loopt of fietst, maakt u snelle bewegingen. Haast onzichtbaar voor het blote oog. Een videoanalyse laat toe uw prestatie beeld per beeld te bekijken. Om ze uiteindelijk te verbeteren.

2. Chronische klacht vermijden

De juiste afstelling is chronische klachten vermijden. Fietst u meer dan een uur? Dan maakt u maar liefst negentig omwentelingen per minuut. Een verkeerde afstelling leidt dan makkelijk tot chronische klachten. Ter hoogte van de knie, rug en nek.

3. De ideale fietsmaat

Nieuwe fiets gekocht? De stuurpen en de positie van het zadel kunt u zelf aanpassen. Helaas zijn grotere aanpassingen achteraf níét meer mogelijk. Laat daarom uw fietsmeting van tevoren uitvoeren.

4. De juiste fietspositie

Rug- of nekklachten bij het fietsen? Dan hebt u vast een foutieve fietspositie te pakken. Of een verkeerde fietsmaat. Laat de oorzaken van uw klachten meteen opsporen. Door een opmeting en een fietsvideoanalyse. Zo fietst u opnieuw zonder pijn.

5. Wég knieklachten

Knieklachten bij het fietsen? Mogelijke oorzaken kunnen fout afgestelde schoenplaatjes zijn. Of een verkeerde positie op de fiets. Met een videoanalyse spoort u beide klachten meteen op.

6. Vaarwel, slapende handen

Tja, een minder goede houding op uw fiets. En voor u het weet, hebt u er last van. Wuif uw slapende handen voortaan vaarwel. En schakel ons in voor een preventieve opmeting of videoanalyse.

7. Lopen zonder ruglast

Hebt u ruglast bij het lopen? De boosdoener kan een foutieve voetplaatsing of afrolbeweging zijn. Of een kort of lang been. Nog kanshebbers: verkeerde schoenen of een verkeerde loopstijl. U spoort best de oorzaak zo snel mogelijk op. Een videoanalyse is hiervoor de beste methode.

Start to run /start to bike / start to move... Laat u eerst testen!
1. Proficiat! U wilt sporten.

Eindelijk hebt u uzelf over de streep getrokken: u wilt sporten. En vooral: u wilt dat volhouden. Maar wat zien we in de praktijk? Vele beginnende lopers of fietsers haken af. Vaak door blessureleed. Zonde.
Daarom, laat u eerst testen op het risico dat u loopt om een letsel op te lopen..

2. Laat u eerst testen

We controleren uw loop- en fietsstijl, testen uw gewrichten op stabiliteit, en uw spieren op lenigheid en kracht. Achteraf krijgt u een professioneel advies. En zetten we u aan het werk met:
- spierversterkende oefeningen
- stabilisatieoefeningen
- lenigheidstraining
- looptechnische oefeningen
- een combinatie van voorgaande oefeningen

En... 3 goede redenen om aan sportletselpreventie te doen
1. Minder kans op letsels

Het is simpel. Preventief opsporen = minder risico op letsels tijdens het sporten. Dit geldt voor lopen, fietsen, voetbal en basketbal.

2. Duidelijke diagnose

Met een preventietest spoort u te zwakke of verkorte spieren op. Of bewegingsbeperkingen en/of instabiliteit van gewrichten.

3. Oefenschema op maat

U krijgt een aangepast oefenschema. Zo werkt u zwakkere punten weg. En sport u letselvrij.

Wij geven voordrachten voor uw club of vereniging...
Wij geven de volgende voordrachten:

1. Fietspositiebepaling: hoe werkt het en voor wie?
2. Loopanalyse: hoe werkt het en voor wie?
3. Sportletselpreventie: hoe voorkomt u letsels en hoe presteert u beter?
4. Lactaattest: voor wie?
5. Trainen op vermogen: hoe ga je te werk?
6. Begeleiding: wat en hoe?